|  Foto: Annelie Coomber Den magiska butiken Amuletten Varje sten har ett eget syfte. Frågan är vad du vill ha i ditt liv?Publicerad: 2015-08-13 00:00, Uppdaterad: 2015-08-13 09:15, Av: Annelie Coomber Faktarutan Amuletten Kungsbacka
Vallgatan 12
434 30 Kungsbacka
Öppettider:
Mån, Ons 11-18
Tis, Tors, Fre 11-17
Lör, Sön 12-15
Amuletten Sollefteå
Storgatan 35
881 30 Sollefteå
Öppettider:
Mån-Fre 11-17
Lör 11-15 Gå in genom dörrarna och du kliver in i värld fylld av dofter, magiska varelser, skimrande ljus, gnistrande kristaller och stenar.
Du har då kommit till av de två befintliga Amulettenbutikerna i Sverige. Här kan du vandra runt länge bland drömfångare, Buddahfigurer och glittrande smycken. Varför inte pröva på att lägga lite tarot, testa att använda en pendel, lära dig om vilka egenskaper en sten kan innehålla, måla på en Buddahboard och njuta av doften från rökelser och oljor?. Kanske hittar du även den perfekta gåvan till någon du tycker om.
Amuletten har funnits sedan 2002 och har i dag Sveriges bredaste sortiment inom sitt område. Butikens motto är "För kropp och själ". Ägarna är Carina som äger butiken i Sollefteå och dottern Annelie som har sin butik i Kungsbacka.
- Bästa sättet att ha ett familjeföretag i varsin ände av landet.
Att dottern följer sin mors fotsteg är ett helt naturligt steg. -Jag är uppvuxen med detta men ödet ledde mig in på vägen att öppna eget i Kungsbacka.
Båda butikerna har ett utbud som ska passa alla. Oavsett vart du kommer ifrån eller vart du är på väg så är Amuletten butiken för dig.
Visste du att: Varje sten har ett eget syfte. Frågan är vad du vill ha i ditt liv. Vill du ha mer kärlek välj en Rosenkvarts, vill du underlätta ett knepigt val välj en Bärnsten, vill du stärka självförtroendet välj en Citrin. Visst låter det spännande? Hitta fler stenar med andra egenskaper hos Amuletten.
| | | Aktuella nyheter » Ansök om att testa sommarens glassar. Läs mer  » På olika boenden, aktiviteter och resmål. Läs mer  » Följ med på en upplevelse utan like. Läs mer Aktuella turistmål |
| |
| | |